Accesare servicii

ACCESARE SERVICII


Programarea pentru o consultatie la unul din cabinetele spitalului se poate face telefonic sau online pe websiteul spitalului. Mai multe informatii privind programul medicilor si numerele de telefon pentru programari, aflati accesand pagina specifica ambulatoriului integrat.

INTERNARE


Asistenta medicala in Spitalul Adjud se acorda in regim de:

  • spitalizare continua;
  • spitalizare de zi.

Serviciile medicale spitalicesti se acorda asiguratilor pe baza recomandarii de internare din partea medicului de familie, a medicului de specialitate din unitati sanitare ambulatorii aflate in relatii contractuale cu casele de asigurari de sanatate precum si a medicilor din unitatile de asistenta medico-sociala. Exceptie fac urgentele medicale si bolile cu potential endemo-epidemic, care necesita izolare si tratament.

ACTE NECESARE la internarea in spital:

  • Bilet de internare de la medicul de familie sau medicul specialist
  • Dovada calitatii de asigurat:
    • Angajati – adeverinta de la locul de munca din care sa reiasa ca unitatea angajatoare are achitate la zi asigurarile sociale de sanatate
    • Pensionari – cuponul de pensie din ultima luna (original sau xerocopie)
    • Someri – adeverinta de somaj sau xerocopie dupa carnetul de somaj
    • Persoane fara venit -chitanta de la casa de asigurari de sanatate, privind plata asigurarii medicale sau dovada de coasigurat
    • Elevi sub 18 ani si studenti – xerocopie dupa certificatul de nastere (pentru copii sub 14 ani) sau buletinul de identitate si dovada de coasigurat
  • Buletinul sau cartea de identitate

EXTERNARE


Externarea unui bolnav internat este responsabilitatea medicului curant, care va decide data externarii. Externarea se mai poate face la cererea pacientului sau a apartinatorilor legali.

DOCUMENTE PRIMITE LA EXTERNARE

  • Biletul de externare, completat, semnat si parafat de medicul curant si de medicul sef de sectie
  • Scrisoarea medicala catre medicul de familie, semnata si parafata de medicul curant,
  • Reteta/retetele medicale (daca este nevoie).
  • Certificatul de concediu medical (daca este nevoie).
  • Trimiteri catre alte specialitati (daca este nevoie).
  • Alte materiale (referate, decont, fisa de expunere la radiatii etc).

Documentele de externare vor fi inmanate pacientului in ziua externarii, dupa semnarea, parafarea si stampilarea acestora.

PRETURI SI SERVICII


Coplata se percepe o singura data, la internare, pentru toate investigatiile si tratamentele acordate, in regim de spitalizare continua decontate de CASAOPSNAJ. Coplata este în valoare de 10 (zece) lei/persoana internata si se aplica categoriilor de asigurati care nu sunt scutite de coplata.

Sunt scutite de coplata urmatoarele categorii de asigurati:
Copii pana la varsta de 18 ani, tinerii între 18 ani si 26 ani, daca sunt elevi, absolventi de liceu, pâna la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenicii sau studentii, daca nu realizeaza venituri din munca;
Bolnavii cu afectiuni incluse în programele nationale de sanatate stabilite de Ministerul Sanatatii, pentru serviciile medicale aferente bolii de baza a respectivei afectiuni, daca nu realizeaza venituri din munca, pensie sau din alte surse;
Persoane fizice cu venituri din pensii si indemnizatie sociala pentru pensionari, de pâna la 900 lei/luna;
Toate femeile însarcinate si lauzele, pentru servicii medicale legate de evolutia sarcinii, iar cele care nu au nici un venit sau au venituri sub salariul minim brut pe tara, pentru toate serviciile medicale.

Lista de preturi la consultatiile de specialitate si investigatiile medicale ce se efectueaza in cadrul Spitalului Adjud.

Comunicarea mimico-gestuala cu pacienții cu dizabilități (deficienţe de auz/vorbire)

Etapele procesului de comunicare mimico-gestual cu pacienții cu dizabilități (deficienţe de auz/vorbire) internați presupun derularea  activităților :

-la internarea pacientului cu dizabilități auditive, personalul medical și auxiliar, pot comunica cu pacientul prin intermediul aplicației “voci pentru mâini” .

Aplicația poate fi descărcată pe smartphone sau tabletă ANDROID (versiune cel puțin 5.0) sau iOS (versiune cel puțin 9.0). Se recomandă folosirea ei de pe un dispozitiv mobil întrucât principala destinație a acesteia a fost pentru smartphone sau tabletă. Aplicația funcționează și în versiunea web la adresa www.vocipentrumaini.ro. Se poate apoi solicita un interpret la distanță alegând situația de interpretare („SPITAL”). Dacă se dorește a se folosi versiunea web a aplicației (nu cea de smartphone sau tabletă) trebuie ca personalul  să aibă un laptop / desktop PC cu cameră și microfon. În acest caz aplicația funcționează doar pe browserele Mozilla Firefox și Google Chrome (nu și pe Internet Explorer de exemplu). Indiferent de dispozitiv, personalul trebuie să ofere acordul pentru folosirea de către aplicație a microfonului și a camerei, altfel nu va exista sunet sau imagine. De asemenea, se recomandă să nu se iasă din aplicație înainte de a primi un răspuns sau înainte de a anula apelul. Videoconversațiile nu se înregistrează.

În cazul în care se cunoaște un viitor contact cu un pacient ce prezintă dizabilități auditive, pentru a putea fi folosită aplicația se va trimite un email cu cel puțin 12 ore înainte de internare, la adresa de mail:  programari@vocipentrumaini.ro

Prestatorul va răspunde solicitării primite pe mail, depinzând de situație, cu cel puțin 2 ore înainte de momentul pentru care se solicită interpretarea la distanță. La data și ora stabilită se va putea iniția o solicitare prin aplicație urmând ca primul interpret conectat și disponibil să preia apelul.

În situațiile în care nu se solicită în prealabil serviciul de interpretare se va iniția un apel pe aplicație. În cazul în care nu se primește un răspuns se va suna la unul din numerele: 0787711698 sau 0768103934 pentru a anunța că există osolicitare imediată, urmând ca prestatorul să ia măsurile necesare pentru a se răspunde la apelul respectiv.

Serviciile de interpretare la distanță prin aplicație sunt oferite de prestator conform urmmătorului program:

-de luni-vineri (exceptând sărbătorile legale) în intevalul orar 9.00-16.30

-în zilele de sâmbătă, duminică, sărbători legale, precum și înafara intervalului orar menționat anterior serviciile de interpretare vor putea fi accesate doar în funcție de posibilități, prestatorul nu poate garanta acordarea acestora. În aceste cazuri solicitările se vor face doar telefonic prin apel la unul din numerele:

0787711698 sau 0768103934

 

ATENȚIE: în cazul în care se inițiază o solicitare pentru interpret la distanță dar nu se primește un răspuns în termen de 3-5 minute, se poate suna la numerele de telefon 0787.711.698 sau 0768.103.934 pentru a semnala lipsa de răspuns, după care se va confirma telefonic în câte minute se va putea răspunde la apel.